Google non è un motore di ricerca (part 2): nasce Google Checkout

Continuo nell’opera di evangelizzazione iniziata qui; via [Micropersuasion.com] apprendo che è online Google Checkout, il nuovo servizio per pagamenti online (stile PayPal) di Google. Il New York Times riporta tutti i dettagli.

L’obiettivo di Google Checkout è quello di permettere agli utenti di acquistare i prodotti pubblicizzati su Google molto più velocemente di quanto non si faccia ora.

Eric E. Schmidt, Google CEO, afferma:

Google’s aim is to make it easier and faster for people to buy products advertised on Google — thus attracting more advertisers.

Funzionerà in questo modo:

Gli store che accettano Google Checkout saranno segnalati con l’icona del carrello. 

Qualcuno è già pronto: ecco la lista.

Ci si dovrà inscrivere al servizio quando è il momento di pagare e solo se non si ha già un account o un indirizzo email con Google.

Il vantaggio competitivo che sembra avere Google Checkout suoi concorrenti diretti (PayPal) sembra il costo.

Infatti per ogni transazione si pagherà 20 centesimi di $ più il 2% sul valore totale. Pensate che ad una banca la transazione costa, in fee per Mastercard Visa, 30 centesimi di $ e 1.95% sul valore dell’acquisto, quindi offriranno un servizio in perdita. In più ogni le fee saranno ulteriormente abbassate  in proporzione all’aumento della spesa in link sponsorizzati, link che potrebbero costare agli inserzionisti anche il 20% in meno.

Ma non è antieconomico? Ovviamente no:

Mr. Schmidt said the company was willing to lose money on transaction fees because it felt the package would increase advertising spending. “The math works because we can have lower prices and higher volume,” he said.

…..Google non è un motore di ricerca.

10 Risposte to “Google non è un motore di ricerca (part 2): nasce Google Checkout”

  1. Sharda Ramachandran Says:

    Good day! This is my first comment here so I just wanted to
    give a quick shout out and tell you I really enjoy reading your posts.
    Can you recommend any other blogs/websites/forums that go over the
    same topics? Thank you!

  2. ezines.gr Says:

    I am actually glad to glance at this weeb site posts which contains tons of useful facts, tjanks for providing these statistics.

  3. what i think Says:

    Hi! This is my first comment here so I just
    wanted to give a quick shout out and say I truly enjoy
    reading through your articles. Can you recommend any other blogs/websites/forums that cover the same topics?
    Appreciate it!

  4. Juliana Says:

    Hi there to all, how is all, I think every one is getting more from this site, and your
    views are fastidious in support of new users.

  5. Bernd Says:

    Hi there! This article could not be written much
    better! Going through this post reminds me of my previous
    roommate! He always kept preaching about this. I will send this post
    to him. Pretty sure he’s going to have a good read. Many thanks for sharing!

  6. product review Says:

    Awesome! Its genuinely awesome article, I have got much clear idea about
    from this article.

  7. Chanel Says:

    Good day! I know this is kinda off topic but I was
    wondering which blog platform are you using for this website?
    I’m getting tired of WordPress because I’ve had issues
    with hackers and I’m looking at options for another platform. I would be fantastic if you could point me in the direction of a good platform.

  8. click here Says:

    Hi there, I check your new stuff like every week. Your writing style is awesome, keep up the good work!

  9. Antoinette Says:

    Hey! Do you know if they make any plugins to help with
    SEO? I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m not seeing very good gains.
    If you know of any please share. Kudos!

  10. my opinion Says:

    I blog frequently and I really thank you for your information.
    The article has truly peaked my interest. I am going to book
    mark your website and keep checking for new information
    about once per week. I opted in for your Feed too.

Lascia un commento

Inserisci i tuoi dati qui sotto o clicca su un'icona per effettuare l'accesso:

Logo WordPress.com

Stai commentando usando il tuo account WordPress.com. Chiudi sessione / Modifica )

Foto Twitter

Stai commentando usando il tuo account Twitter. Chiudi sessione / Modifica )

Foto di Facebook

Stai commentando usando il tuo account Facebook. Chiudi sessione / Modifica )

Google+ photo

Stai commentando usando il tuo account Google+. Chiudi sessione / Modifica )

Connessione a %s...


%d blogger cliccano Mi Piace per questo: